(Leestijd: 1 - 2 minuten)

Kyaukme, startplaats voor een trekking van twee dagen

Voor en na de trek loop ik wat door het stadje en maak wat foto's van het leven hier:

Poseren voor een woudreusDe trek

Vanuit Hsipaw rijden we 's morgens vroeg naar Kyaukme, een klein plaatsje ten noordoosten van Mandalay. Op 12 en 13 oktober 2012 lopen we hier een trek van twee dagen. De route door de bergen is niet erg moeilijk en gaat onder leiding van Nainai, de lokale gids, die niet alleen veel vertelt, maar ook steeds rugzakken overneemt van wandelaars die het wat moeilijk hebben. Op de eerste dag zijn we na 18 km in Pan Non, onze plek om te overnachten.

De volgende dag staat 13 km op het programma, maar die is te verlengen met een extra klim naar de Lonely Tree op de top van een berg. Slechts vier mensen doen dit met Nainai samen. Dat hoogtepunt is natuurlijk ook gefotografeerd als 'bewijs'

De route op beide dagen is mooi en afwisselend: open gedeeltes die we in de hete zon lopen, we gaan door schaduwriijke bossen en (op de tweede dag) gaan we wat glibberend naar beneden, omdat een paar regenbuitjes het pad wat glad hebben gemaakt.